Του Χάρη Φλουδόπουλου
Νέες σημαντικές ευκαιρίες οικονομικής, πολιτιστικής αλλά και πολιτικής συνεργασίας, ανοίγουν μεταξύ της Ελλάδας και της Κίνας, με το Πεκίνο να απευθύνει προσκλητήριο προς τις ελληνικές επιχειρήσεις και να υπογραμμίζει τη σημασία των σχέσεων με την Αθήνα. Χθες με αφορμή την ολοκλήρωση της 3ης ολομέλειας της κεντρικής επιτροπής του ΚΚΚ στο Πεκίνο στις 18 Ιουλίου, κατά την οποία αποφασίστηκε το περαιτέρω άνοιγμα της χώρας στη διεθνή κοινότητα αλλά και η περαιτέρω μεταρρύθμιση και εκσυγχρονισμός της χώρας, ο πρέσβης της Κίνας στην Αθήνα Ελλάδα Xiao Junzheng παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία απηύθυνε προσκλητήριο στις ελληνικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Κίνα και υπογράμμισε τη σημασία που δίνεται στις κινεζικές επενδύσεις που έχουν γίνει στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τον κ. Xiao Junzheng η συνολική εμβάθυνση των μεταρρυθμίσεων και το περαιτέρω άνοιγμα της Κίνας θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για χώρες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.
Ευκαιρίες σε 4 τομείς
Ο κινέζος πρέσβης στάθηκε συγκεκριμένα στις ευκαιρίες που ανοίγονται σε 4 τομείς:
Πρώτον όσον αφορά στα έργα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt and Road Initiative, η οποία έχει παράξει υποδειγματικές συνεργασίες όπως για παράδειγμα στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας ως κορυφαίο λιμάνι στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο. Σύμφωνα με τον πρέσβη στο μέλλον η Κίνα και η Ελλάδα μπορούν να εμβαθύνουν τη συνεργασία τους σε παραδοσιακούς τομείς όπως οι μεταφορές, η ναυτιλία, η ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες και τα χρηματοοικονομικά, αλλά και να επεκτείνουν τις ευκαιρίες συνεργασίας σε τομείς όπως η πράσινη ανάπτυξη και η ψηφιακή τεχνολογία.
Δεύτερον όσον αφορά στην πράσινη οικονομία, όπου η συνεργασία Ελλάδας και Κίνας αυξάνεται σταδιακά βοηθώντας τη χώρα μας να υλοποιήσει τους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα. Μεταξύ των παραδειγμάτων της συνεργασίας συγκαταλέγονται η αιολική επένδυση της China Energy στη Θράκη αλλά και η σημαντική αύξηση των εισαγωγών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και λεωφορείων, που βοηθά στην επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης στον τομέα των μεταφορών.
Τρίτον όσον αφορά στην επένδυση ελληνικών επιχειρήσεων στην αγορά της Κίνας. Όπως ανέφερε ο πρέσβης οι ξένες επιχειρήσεις αποτελούν σημαντική δύναμη στην προώθηση του εκσυγχρονισμού της Κίνας και η χώρα θα βελτιώσει περαιτέρω το σύστημα και το μηχανισμό για το περαιτέρω άνοιγμα της οικονομίας και την διαχείριση των ξένων επενδύσεων. Στο πλαίσιο αυτό δυναμικές επιχειρήσεις της Ελλάδας όπως για παράδειγμα από τον δυναμικό τομέα της φαρμακοβιομηχανίας ενθαρρύνονται θερμά να επενδύσουν στην Κίνα.
Τέταρτον όσον αφορά στη ναυτιλιακή συνεργασία, με τις δύο χώρες να αποτελούν μεγάλες ναυτικές χώρες με μεγάλη παράδοση. Όπως είπε ο κ. XIAO Junzheng η Κίνα είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατασκευή πλοίων και στις εισαγωγές και εξαγωγές αγαθών, ενώ η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό η Κίνα είναι πρόθυμη να ενισχύσει τη στρατηγική ευθυγράμμιση με την Ελλάδα σε τομείς όπως η θαλάσσια οικονομία, η τεχνολογική καινοτομία και η προστασία του περιβάλλοντος.
Σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά, υπογράμμισε την πρόθεση του Πεκίνου για περαιτέρω αξιοποίηση και σύνδεσή του με το σιδηρόδρομο Ουγγαρίας-Σερβίας.
Θα συζητήσουμε τη δημιουργία ενός οικονομικού και εμπορικού κέντρου συνεργασίας με βάση το Λιμάνι του Πειραιά, ώστε να μετατραπεί ο Πειραιάς σε ένα περιφερειακό και παγκόσμιο κόμβο εφοδιαστικής αλυσίδας, είπε ο κ. Xiao Junzheng
Aπόφαση της Cosco να στηρίξει τον Πειραιά
Επιπλέον υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία που έχει για την Cosco η επένδυση στον Πειραιά, αναφέρθηκε στο πως ο κινεζικός κολοσσός έχει αντιμετωπίσει την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Συγκεκριμένα ενώ άλλες εταιρείες λόγω της κρίσης στην Ερυθρά, διακινούν τα εμπορεύματά τους από τα Στενά του Γιβραλτάρ. Για να μειώσουν το οικονομικό κόστος, οι εταιρείες αυτές εκφόρτωσαν τα εμπορευματοκιβώτια που προορίζονταν για το λιμάνι του Πειραιά σε λιμάνια της Ισπανίας στη Δυτική Μεσόγειο και τα μετέφεραν σε μικρότερα πλοία για το υπόλοιπο της διαδρομής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του χρόνου μεταφοράς από την Άπω Ανατολή στο λιμάνι του Πειραιά από τις αρχικές 14 ημέρες στις 28 ημέρες.
Ωστόσο, η COSCO Shipping ακολούθησε διαφορετική προσέγγιση. Αποφάσισε να μην μεταφέρει τα εμπορεύματά της σε μικρότερα πλοία στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου. Αντίθετα, συνέχισε να δρομολογεί μεγάλα πλοία απευθείας στο λιμάνι του Πειραιά.
Αυτή η απόφαση αντικατοπτρίζει την προτεραιότητα της COSCO να στηρίξει τον ελληνικό λαό και την οικονομία του, αντί να μειώσει απλώς το κόστος, τόνισε ο κ. Xiao Junzheng
Source: capital.gr