Η Βουλή ενέκρινε τροπολογία που παρατείνει την προθεσμία υποβολής των δηλώσεων Πόθεν Έσχες έως 28 Φεβρουαρίου 2025. Η νέα πλατφόρμα υποβολής Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης (Δ.Π.Κ.) και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων (Δ.Ο.Σ.) υλοποιείται για πρώτη φορά με αυξημένη διαλειτουργικότητα και προσυμπληρωμένα δεδομένα.
Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι η παράταση κρίθηκε αναγκαία για να δοθεί χρόνος στους χρήστες να εξοικειωθούν με τη νέα πλατφόρμα. Επίσης, αποσκοπεί στην αποφυγή κορεσμού του συστήματος λόγω μαζικών υποβολών.
Καινοτομίες της νέας πλατφόρμας
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε σύμφωνα με τον ν. 5026/2023 και εισάγει σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία:
- Αυτόματη άντληση δεδομένων από τράπεζες, πιστωτικά ιδρύματα και άλλους φορείς, διευκολύνοντας την υποβολή.
- Ριζική ενίσχυση της διαφάνειας μέσω προσυμπληρωμένων δεδομένων, τα οποία όμως απαιτούν προσεκτική επιβεβαίωση από τους υπόχρεους.
- Αυτοτελής υποχρέωση συζύγων για ξεχωριστή υποβολή δηλώσεων, ενισχύοντας την ανεξαρτησία της διαδικασίας.
- Διαλειτουργικότητα με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, διασφαλίζοντας την άμεση ενημέρωση των υπόχρεων.
Ποιοι είναι οι υπόχρεοι
Περίπου 300.000 άτομα ετησίως υποχρεούνται να υποβάλουν δήλωση. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν την προσυμπλήρωση περιουσιακών στοιχείων όπως ακίνητα, καταθέσεις και εισοδήματα, ενώ τα ανήλικα τέκνα μπορούν να δηλωθούν χωρίς ΑΦΜ, εφόσον δεν έχει εκδοθεί.
Στη νέα πλατφόρμα πραγματοποιούνται συνεχείς έλεγχοι και αναβαθμίσεις για τη βελτίωση της λειτουργικότητας και εξυπηρέτησης των χρηστών και την άντληση στοιχείων από πρόσθετους φορείς.
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης, την Επιτροπή Ελέγχου των δηλώσεων πόθεν έσχες του άρθρου 25, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και τα λοιπά ειδικά όργανα ελέγχου του άρθρου 27, την Τράπεζα της Ελλάδος, την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα και τους Πιστωτικούς Οργανισμούς, με μέριμνα του γγ, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου.
Επισημαίνεται ότι η υποβολή των ετήσιων δηλώσεων των ετών 2023 (χρήση 2022) και 2024 (χρήση 2023) κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου δύναται να πραγματοποιηθεί χωρίς να απαιτείται από το σύστημα να συμπληρωθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), στην περίπτωση που αυτός δεν έχει εκδοθεί, με γνωστοποίηση των υπόλοιπων ατομικών στοιχείων για τα ανήλικα τέκνα.
Στη νέα πλατφόρμα πραγματοποιούνται συνεχείς έλεγχοι και αναβαθμίσεις για τη βελτίωση της λειτουργικότητας και εξυπηρέτησης των χρηστών και την άντληση στοιχείων από πρόσθετους φορείς.
Source: newpost.gr