Σε δεύτερη, μέσα λιγότερο από τρεις μήνες, επί τα χείρω αναθεώρηση των εκτιμήσεων της για τις φετινές οικονομικές της επιδόσεις προχώρησε η Volkswagen, επικαλούμενη την ακόμη πιο αδύναμη πορεία του κλάδου των επιβατικών οχημάτων σε συνδυασμό με το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μόλις λίγες εβδομάδες αφότου η εταιρεία προκάλεσε «σεισμό» στη χώρα, ανακοινώνοντας πως μελετά την πιθανότητα να προχωρήσει για πρώτη φορά σε κλείσιμο εργοστασίων της στη Γερμανία. Και βέβαια επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το συνολικό τοπίο για τον ήδη βαλλόμενο κλάδο αυτοκινήτου στη χώρα.
Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αναθεώρησε προς τα κάτω τα περιθώρια κέρδους της στο 5,6% για τη φετινή χρονιά σε σχέση με το 6,5% με 7% που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη της, αλλά και το 6,5% που ήταν η εκτίμηση των αναλυτών της LSEG.
Παράλληλα, οι πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν κατά 0,7% στα 320 δισ. ευρώ, σε αντίθεση με την αύξηση κατά 5% που προέβλεπε αρχικά η εταιρεία.
Σημειωτέον πως ο γερμανικός κολοσσός είχε ήδη αναγκαστεί να προχωρήσει σε πτωτική αναθεώρηση των προβλέψεων του, τον Ιούλιο, επικαλούμενος κυρίως τα απροσδόκητα υψηλά κόστη από το κλείσιμο του εργοστασίου της Audi στο Βέλγιο.
Με τα στοιχεία αυτά και οι τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένης της Mercedes-Benz και της BMW, έχουν πλέον προχωρήσει σε έκδοση αρνητικών προειδοποιήσεων για την πορεία των κερδών τους.
Κοινός παρονομαστής για όλες είναι η πτώση των πωλήσεων σε στρατηγικές αγορές, όπως της Κίνας, καθώς οι καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί λόγω της επιβράδυνσης των οικονομιών.
Παράλληλα σημαντικό πρόβλημα αποτελεί ο αυξανόμενος ανταγωνισμός στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων που οδηγεί σε μάχη τιμών και εκπτώσεων που μειώνει τα περιθώρια κέρδους για τις βιομηχανίες, σε ένα διάστημα που και οι πωλήσεις διεθνώς έχουν συρρικνωθεί, καθώς καταγράφεται απώλεια της εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς τα EVs.
H ίδια η Volkswagen, στην ανακοίνωση της, κάνει λόγο για στις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες επιδόσεις στα επιβατικά της brand, αλλά και στα εμπορικά οχήματα. Παράλληλα επικαλείται και την επιδείνωση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος, που αυξάνει τα ρίσκα για τον κλάδο.
Οι παραδόσεις οχημάτων αναμένεται να πέσουν περίπου στα 9 εκατ. οχήματα φέτος από 8,24 εκατ. το 2023, δήλωσε η VW, σε αντίθεση με την αρχική πρόβλεψη της για αύξηση στις παραδόσεις κατά περίπου 3%.
Έτσι και οι καθαρές ταμειακές ροές προς το τμήμα αυτοκινήτου αναμένεται να υποχωρήσουν γύρω στα 2 δισ. ευρώ, ήτοι δηλαδή κάτω από το μισό σε σχέση με την προηγούμενη εκτίμηση των 4,5 δισ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
ΕΚΤ: Γιατί ξαφνικά πήραν… φωτιά τα στοιχήματα για νέα μείωση των επιτοκίων τον Οκτώβριο – Τα νέα σενάρια
Κομισιόν: Το απίστευτο ποσό που πλήρωσε σε καθηγητή Ιστορίας για μια έκθεση
Alpha Bank: Πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου έως €260.000 – Ποιους αφορά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Source: newmoney.gr