Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως αντιμετωπίζουν κρίση, με απολύσεις, κλεισίματα εργοστασίων και αδυναμία κερδοφορίας από τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς ο ανταγωνισμός και οι αλλαγές στις αγορές εντείνονται.
Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως έχουν ανακοινώσει πολλαπλούς γύρους απολύσεων και κλεισίματα εργοστασίων τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς δυσκολεύονται να βγάλουν κέρδος από τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) και αντιμετωπίζουν μια πιθανή καταιγίδα φθηνότερου ανταγωνισμού.
Η Ford, η General Motors (GM) και η Stellantis σχεδιάζουν να περικόψουν χιλιάδες θέσεις εργασίας τους επόμενους μήνες. Η Volkswagen ανακοίνωσε σχέδια για το κλείσιμο τριών εργοστασίων στη Γερμανία, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε μαζικές απολύσεις.
Δυστυχώς για τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, δεν αντιμετωπίζουν ένα μόνο πρόβλημα, αλλά έναν συνδυασμό πολλών σημαντικών και αλληλένδετων προκλήσεων. Προσθέστε σε αυτά έναν εξαιρετικά ανταγωνιστικό κλάδο με υψηλά κόστη λειτουργίας και χαμηλά περιθώρια κέρδους, και τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα.
Όταν παρατηρούνται μεγάλες αλλαγές στη δυναμική της αγοράς, στις ρυθμιστικές απαιτήσεις και στα οικονομικά κόστη μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι καταστροφικά. Αυτό βλέπουμε να εξελίσσεται τώρα.
Μια μαζική και δαπανηρή στροφή στα EVs που δεν απέδωσε κέρδη
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει ή ανακοινώσει επενδύσεις άνω των 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την παραγωγή EVs και μπαταριών στις ΗΠΑ από το 2016, σύμφωνα με την NRDC. Αυτό οδήγησε σε πληθώρα νέων μοντέλων στην αγορά και (σχετικά) φθηνότερες τιμές για τους καταναλωτές.
Παρά την ανάπτυξη αυτή — με τα EVs να αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% των πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ — οι εταιρείες, εκτός από την Tesla, δυσκολεύονται να κάνουν τα τμήματα EV τους κερδοφόρα.
Η GM, για παράδειγμα, έχει επενδύσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια σε EVs και αυτόνομη οδήγηση, οδηγώντας στη δημιουργία νέων ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το Hummer EV και το Cadillac Lyriq. Παρά την καλή αποδοχή από το κοινό, τα φετινά κέρδη της εταιρείας προέρχονται εξ ολοκλήρου από τις πωλήσεις φορτηγών και SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Παρόλο που η GM αναμένει ότι τα EVs της θα γίνουν κερδοφόρα πριν από το τέλος του έτους, η Ford αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα.
Το τμήμα EV της Ford, Model e, έχασε σχεδόν 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, συμπεριλαμβανομένων 1,2 δισεκατομμυρίων το τελευταίο τρίμηνο μόνο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Νέες επιδοτήσεις στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»: 4,2 εκατ. ευρώ σε 976 δικαιούχους
Νέες επιδοτήσεις στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»: 4,2 εκατ. ευρώ σε 976 δικαιούχους
21/11/2024
Η ταχεία ανάπτυξη της κινεζικής αγοράς
Η εκθετική αύξηση της ζήτησης για αυτοκίνητα στην Κίνα τα τελευταία 20 χρόνια ήταν σταθερή πηγή κερδών για εταιρείες όπως η Volkswagen Group και η GM. Η τελευταία είχε κέρδη κατά μέσο όρο 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από τις κοινοπραξίες της στην Κίνα την περίοδο 2014-2018.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, οι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε ανταγωνιστικές εγχώριες εταιρείες, όπως η BYD και η Geely Group, οι οποίες έχουν πουλήσει 1,6 εκατομμύρια οχήματα στην αγορά φέτος.
Το μερίδιο αγοράς της GM στην Κίνα κορυφώθηκε γύρω στο 15% στα μέσα της περασμένης δεκαετίας και έχει μειωθεί στο 6,5% το τελευταίο τρίμηνο.
Η Volkswagen, της οποίας η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά, έχει δει τις πωλήσεις της στη χώρα να μειώνονται κατά περίπου 10% φέτος σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ η εταιρεία προειδοποιεί ότι η κατάσταση μπορεί να επιδεινωθεί περαιτέρω.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Κίνα: Ξεπέρασε το ορόσημο των 10 εκατομμυρίων η ετήσια παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Κίνα: Ξεπέρασε το ορόσημο των 10 εκατομμυρίων η ετήσια παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων
18/11/2024
Μια όλο και πιο ανταγωνιστική εγχώρια αγορά
Ο ανταγωνισμός για τις αυτοκινητοβιομηχανίες στις εγχώριες αγορές τους έχει ενταθεί.
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις της Stellantis μειώθηκαν κατά 17% φέτος, κυρίως λόγω της πτώσης στις πωλήσεις SUV Jeep και φορτηγών Ram.
Η τιμή φαίνεται να είναι σημαντικός παράγοντας. Η μέση τιμή ενός οχήματος της Stellantis είναι περίπου 56.000 δολάρια, πολύ πάνω από τον μέσο όρο της βιομηχανίας, που είναι 48.000 δολάρια.
Η εταιρεία αναγκάστηκε να προσφέρει επιθετικά κίνητρα (εκτός από χαμηλότερη παραγωγή) κατά το τρίτο τρίμηνο, για να βοηθήσει τους αντιπροσώπους να καθαρίσουν τα αποθέματα των απούλητων αυτοκινήτων. Οι αναλυτές λένε ότι τα επίπεδα αποθεμάτων βελτιώνονται στη Stellantis και στη βιομηχανία γενικά, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν στη βραδύτερη αγορά.
Ωστόσο, η αβεβαιότητα παραμένει μεγάλη, καθώς ο νεοεκλεγείς πρόεδρος Donald Trump απειλεί με δασμούς σε όλα τα εισαγόμενα αγαθά στις ΗΠΑ και σκέφτεται να τερματίσει τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα μπορούσε να αποτελέσει νέο εμπόδιο για τις πωλήσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ:
Source: fortunegreece.com